Aanmelden PE-online

Permanente Educatie is essentieel voor chiropractoren om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en om de competenties en vaardigheden van hun beroep te behouden. Het kwaliteitsregister van de SCN heeft tot doel de kwaliteit van de in Nederland verleende zorg op het gebied van de chiropractie te bevorderen en te bewaken. Chiropractoren die zich laten registreren, verplichten zich onder andere om aan bij- en nascholing te doen. Momenteel is het aantal geaccrediteerde nascholingspunten dat een chiropractor in vijf jaar dient te behalen 160 punten. Elk geaccrediteerd punt staat gelijk aan één uur onderwijs.

De beoordelingscriteria voor cursussen/seminars/congressen
- De nascholingen moet gericht zijn op chiropractie en/of gezondheidszorg
- De minimale toelatingseis voor deelnemers moet een afgeronde HBO opleiding in de gezondheidszorg
  zijn

Aanmelden PE-online
PE-online is een internetapplicatie voor opleidingsinstituten, professionals en kwaliteitsregisters.
Om aanvragen voor nascholingspunten te kunnen indienen dient u eenmalig door de SCN geautoriseerd te worden om cursussen/seminars of congressen aan te mogen melden. U kunt uw organisatie aanmelden door hier te klikken. U kunt een account aanmaken door op 'Vraag dan hier uw eigen account aan' te klikken.
In de handleiding treft u meer informatie aan over autorisatie, het aanmaken van een account, het indienen van cursussen/seminars en congressen en het verdere verloop van de autorisatieaanvraag.