Handleiding PE-online

Autorisatie en account aanmaken
Om aanvragen voor studiepunten te kunnen indienen moet u eenmalig door de SCN geautoriseerd worden om cursussen/seminars of congressen aan te mogen melden.
Via https://www.pe-online.org/edu/?taalid=34 komt u op de inlogpagina van PE-online. U kunt een account aanmaken door op ‘Vraag dan hier uw eigen account aan’ te klikken.

Er volgt een scherm waarin u alle gegevens van uw organisatie in kunt vullen. De velden met een asterisk zijn verplicht. Nadat u alles ingevuld hebt kunt u op de button ‘OK’ drukken om uw aanvraag te versturen. Zodra uw aanvraag verwerkt is door de SCN, ontvangt u op het opgegeven emailadres een bericht met uw inlog gegevens.

Met uw inlog gegevens kunt u inloggen via bovenstaande link. U komt dan terecht op een scherm waar u autorisatie kan aanvragen voor bepaalde organisaties. Klik op ‘Autorisatie aanvragen’ voor de organisatie Stichting Chiropractie Nederland en volg de stappen.

Nadat uw aanvraag voor autorisatie is verwerkt door de SCN, ontvangt u op het opgegeven emailadres een bevestiging.

Indienen van cursussen/seminars en congressen
Voor het indienen van cursussen/seminars/congressen dient u opnieuw in te loggen op PE-online via https://www.pe-online.org/edu/?taalid=34.

Via het menu ‘Cursusbeheer’ kunt u een nieuwe cursus aanbieden ter accreditatie.

Wilt u een nieuwe aanvraag indienen? Klik dan op de button ‘Accreditatie wizard’. Hier kunt u de gegevens invullen die van toepassing zijn op de cursus waarvoor u accreditatie wilt aanvragen. Klik steeds op de button ‘volgende’ om verder te gaan met uw aanvraag. U kunt de gegevens tussentijds opslaan door de klikken op de button ‘Opslaan’.

Uiteindelijk komt u terecht op het aanvraagformulier, waar u de resterende gegevens kunt in vullen. Wanneer u klaar bent klikt u op de button ‘Opslaan’ en vervolgens op de button ‘Verstuur’.

U krijgt nu een bevestiging dat de aanvraag verwerkt is en u kunt op de button ‘Gereed’ klikken. U wordt doorgestuurd naar het scherm ‘Cursus details’ waar u al uw verstuurde gegevens kunt controleren.

Wilt u een eerder ingevoerde aanvraag wijzigen? Klik daarvoor op de cursusnaam van de opleiding die u wilt wijzigen onder het menu ‘Cursusbeheer’.

Verdere verloop van de accreditatieaanvraag
Uw aanvraag zal binnen 4 weken beoordeeld worden door de SCN. U ontvangt automatisch bericht zodra uw aanvraag is geaccrediteerd.
U kunt uitloggen uit PE-online door in het hoofdmenu voor ‘Uitloggen’ te kiezen.
Voor vragen of problemen met PE-online kunt u via de email contact opnemen met info@stichtingchiropractie.nl

Handleiding PE-online
Download HIER de handleiding als PDF bestand.