Ik ben afgestudeerd

Als je bent afgestudeerd en je hebt je studie chiropractie succesvol afgerond aan een door ons erkende opleiding dan kun je een verzoek indienen voor registratie in ons kwaliteitsregister.

Je kunt je uiteraard ook al eerder aanmelden zodat we je aanvraag al in behandeling kunnen nemen.

Dit hebben we van je nodig om je voorwaardelijk te kunnen registreren:

Stap 1 - Meld je aan via het registratie-formulier. Klik hier »

Stap 2 - Lever de gevraagde documenten aan zoals:

• Diploma erkende opleiding
    Wil je je na je studie chiropractie registreren in ons register dan dient je opleiding geaccrediteerd te zijn door een Council on Chiropractic Education die is aangesloten bij de overkoepelende organisatie "Councils on Chiropractic Education International" (CCEI) of "Council on Chiropractic Education – US”, of een diploma op gelijkwaardig niveau ter beoordeling door de Raad van Bestuur van de SCN. Vaak is het zo dat je je diploma pas maanden na je afstuderen ontvangt. In dat geval ontvang je van de opleiding een verklaring van afstuderen. Op basis hiervan kunnen we je registreren. Je kopie diploma stuur je dan in zodra je dat hebt ontvangen.

• Certificaat Nederlandse taal A2 (indien van toepassing)
    Als je een anderstalige achtergrond hebt, dien je een certificaat Nederlands A2 van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader op de onderdelen: lezen, schrijven, spreken en spreken aan te leveren. Uit het certificaat dient te blijken dat je middels toetsing op alle taalonderdelen bent geslaagd. Het certificaat mag niet ouder zijn dan 2 jaar. Deze verklaring is ook verplicht voor chiropractoren met een Nederlandse nationaliteit, maar die zijn opgegroeid in het buitenland.

Uitzondering op deze regel zijn Vlaamssprekende Belgen.

• Kopie verblijfsvergunning kennismigrant Immigratie- en Naturalisatiedienst (indien van toepassing)

• Kopie werkgeversverklaring toekomstige werkgever

• Kopie polis Beroepsaansprakelijkheidsverzekering
    Je kunt dit collectief regelen als je lid wordt van een beroepsvereniging. Je kunt er ook voor kiezen dit zelf te regelen. Je kunt dan nog steeds lid worden van een beroepsvereniging. Let erop dat je de verzekering hebt afgesloten voordat je aan het werk gaat.

• Kopie polis aansluiting klachtenfunctionaris en geschilleninstantie
    Ook dit kun je collectief regelen als je lid wordt van een beroepsvereniging. Je kunt er ook voor kiezen dit zelf te regelen. Ook hierbij is het van belang dat de verzekering is afgesloten voordat je aan het werk gaat.

Je aanvraag en documenten worden door ons beoordeeld.
Is je dossier compleet en zijn de registratiekosten betaald dan word je voorwaardelijk geregistreerd.

Stap 4 - Voorwaardelijk geregistreerd en nu?

Als je voorwaardelijk staat geregistreerd ontvang je samen met onze bevestigingsbrief een bewijs van voorwaardelijke registratie. Hiermee kun je je AGB-registratie aanvragen.

Je hebt deze registratie nodig zodat je patiënten de door jou geleverde zorg kunnen declareren.

Nu je geregistreerd staat in ons kwaliteitsregister én als alle relevante verzekeringen zijn geregeld kun je aan de slag als chiropractor.

Stap 5 - Vervolgtraject

Als voorwaardelijk geregistreerd chiropractor:

• Volg je de verplichte nascholing Nederlandse wetgeving, rond deze succesvol af en levert een certificaat van deelname aan.
    • Doe je minimaal 1 jaar praktijkervaring op bij een chiropractiepraktijk in Nederland, onder begeleiding van een SCN-chiropractor met minimaal 3 jaar werkervaring als chiropractor in Nederland.
    • Werk je tot je het Nederlands taalniveau B1 hebt bereikt onder supervisie van je praktijk supervisor (indien van toepassing).
    • Zorg je dat je het taalcertificaat Nederlands B2 van het Gemeenschappelijk Europees Referentiekader op de onderdelen; lezen, schrijven, luisteren en spreken binnen de gestelde periode hebt behaald en een gepersonaliseerd taalcertificaat hebt overlegd. Uit het certificaat dient te blijken dat je middels toetsing op alle taalonderdelen bent geslaagd (indien van toepassing).

Stap 6 - Aan alle stappen uit het vervolgtraject voldaan?

Als je aan alle stappen uit het vervolgtraject hebt voldaan en de jaarlijkse registratiekosten hebt voldaan wordt je voorwaardelijke registratie omgezet naar een volwaardige registratie in ons kwaliteitsregister. Deze periode neemt minimaal 1 jaar in beslag.

Stap 7 - Wil je je eigen praktijk starten? Dat kan nu.

Heb je de wens om je eigen praktijk te starten, dat kan nu. Meld je praktijk aan bij het secretariaat zodat je gegevens worden opgenomen in ons register en worden doorgegeven aan de zorgverzekeraars. Onze praktijkinrichtingseisen kunnen je behulpzaam zijn bij het inrichten van je praktijk.

« Vorige pagina

Copyright © 2024 Stichting Chiropractie Nederland | KvK nummer: 1092438 | Disclaimer » | Privacybeleid » | Sitemap »